store

Krize v maloobchodě skončila, potvrzují obchodní SMS

Letošní rok je podle všeho pro maloobchodníky prvním po krizi, kdy mohou výrazněji povolit opasky. Potvrzuje to i počet rozesílaných obchodních SMS zpráv (tedy marketingových a notifikačních). Z nich lze totiž vyčíst počty nákupů a nepřímo odhadnout růst obratů. A přestože březen patří spíše k mimosezonním měsícům, počet SMS zpráv se meziročně zvedl podruhé v řadě – o celých 37 %. Data zveřejnila společnost Neogenia, provozovatel SMS brán neoGate a SMSbrána.cz.

V roce 2013 přitom obchodní SMS zprávy posílily o 32 %. A v letošním roce tak pravděpodobně jejich počet opět stoupne.

Dlouhodobý vyrovnaný růst rozesílaných obchodních SMS zpráv má dvě provázaná vysvětlení,

uvádí Ondřej Švrček, obchodní ředitel společnosti Neogenia, která službuSMSvoucher provozuje

Kromě růstu obchodních transakcí a s tím i zvyšování obratů dokazuje také to, že společnostem se vyplácí investovat do svých zákaznických komunit a že profesionalizují svoji komunikaci. Jen za loňský rok stoupl počet firem začínajících s rozesílkou o 11 %.

V březnu nejvíce SMS zpráv rozesílali tradičně provozovatelé spedičních a logistických služeb, mezi které patří i společnosti doručující zboží z e-shopů (cca 25 000 obchodních SMS na společnost měsíčně), následovaní módními a lifestylovými značkami (cca 12 750 obchodních SMS zpráv na společnost měsíčně) a lékárnami (cca 11 000 obchodních SMS zpráv na společnost měsíčně). Největším skokanem jsou s nárůstem o 282 % autoservisy, které v závěru minulého měsíce začaly odbavovat motoristy přezouvající sezonní pneumatiky.

Z dat mimo jiné vyplynulo, že letošní aktivní zimní výprodejová špička trvala přesně do konce února a byla nebývale silná. V meziměsíčním srovnání tedy bylo v březnu rozesláno o 28 % obchodních SMS zpráv méně. V březnu tak klesl traffic obchodních SMS zpráv e-shopů (- 19 %) i kamenných prodejen (- 12 %). Výrazně méně posílaly také módní a lifestylové značky, a to o celou třetinu. Propad zažily také finanční služby, které rozeslaly o polovinu méně SMS zpráv než v předchozím měsíci.

Notifikační SMS zprávy budou i nadále považovány za standard zákaznického servisu,

dodává Švrček.

Poroste význam marketingových SMS zpráv, které se stávají důležitým nástrojem pro vedení dialogu s cílovou skupinou. Stále důležitější roli budou hrát také SMS zprávy zasílané samosprávami, které slouží k rychlému oslovení desítek až stovek tisíc čísel v případě nenadálé události.